۲۹ مهر ۱۳۸۶، ۱۱:۲۹

آئین‌نامه آموزش بالینی دوره پزشکی عمومی در بخش های آموزشی ارائه شد

آئین‌نامه آموزش بالینی دوره پزشکی عمومی در بخش های آموزشی ارائه شد

پیش نویس آئین نامه آموزش عرصه های بالینی دوره پزشکی عمومی در بخش های آموزشی بیمارستان ها به دانشکده های پزشکی کشور ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منظور از عرصه های بالینی کلیه عرصه های آموزشی شامل بخش های بستری بیماران، درمانگاه سرپایی، مرکز مهارت های بالینی، اورژانس، داروخانه و رادیولوژی ... است و لازم است بخش های آموزشی بیمارستانها مجوز آموزش بالینی کارآموز و کارورز را مبتنی بر شاخص های تضمین کیفیت آموزش پزشکی عمومی از دانشکده پزشکی کسب کنند.

یک عضو هیئت علمی تمام وقت مسئولیت آموزش کارآموزان و کارورزان را در بخش ها باید بر عهده گیرد و رونوشتی از کلیه برنامه های آموزشی در اختیار مسئول دانشکده قرار گیرد.

بر اساس این آئین نامه آموزش درمانگاهی در عرصه آموزش بالینی زمان بیشتری باید اختصاص یابد و مهارت های ضروری در ابتدای هر بخش برای کارآموزان و کارورزان توسط اعضای هیئت علمی آموزش داده شود.

در بخش دیگری از این آئین نامه آمده است: لازم است محیط آموزشی حاکم بر عرصه های آموزش بالینی آکنده از احترام متقابل میان استادان و دانشجویان و سایر پرسنل پزشکی و پیراپزشکی بوده و جوی مناسب و حمایت کننده و بدون استرس نابجا برای کارآموزان و کارورزان فراهم باشد تا این افراد به مشارکت فعالانه و مشتاقانه در امر آموزش ترغیب شوند.

اعتبار بخشی بخش های بیمارستان های آموزشی متولی آموزش بالینی دوره پزشکی عمومی بر اساس این آئین نامه و بازدید های ادواری معاونت آموزشی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

کد خبر 572002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha